بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۳ ب.ظ

صله ارحام (ادامه بحث تمدن اسلامی)

⚜️ برای ترسیم نحوه بهبود ارتباطات انسانی در #تمدن_اسلامی نوین، کنکاش عقلی ما را به تلاش حداکثری برای زندگی در وطن و در کنار ارحام و خویشاوندان راهنمایی کرد.
⛔️ اما نگاه عبرت بین، ما را متوجه وجود نقاط تاریکی در گذشته های دور و نزدیک این همسایه نشینی ها و بعضا یک خانه نشینی ها می کند که تا حدود زیادی می توان ادعا کرد فرار از آن گرفتاریها نسل حاضر را به این پراکنده نشینی و دوری و دوستی 
و از طرف دیگر تنهایی و بی پناهی رسانده است.

🔲 در چارچوب اندیشه ای که در حال حاضر بر زندگی و سلوک ما حاکم شده، آسایش و منفعت و لذت هر فرد مبنای تصمیمات او برای خود و دیگران است.
با این تفصیل که گاهی من افراد به دو سه نفری از پیرامون آنها نیز توسعه می یابد.
◀️ لذا در زندگی به اصطلاح مدرن امروزی ، هر گاه آسایش افراد با مخاطراتی مواجه شود، برای حل آن به مشاور روانشناس مراجعه می کنند و مشاور برای بهتر شدن حال مراجعین خود توصیه هایی به آنها می کند.
توصیه هایی که هدف آنها رضایت و حل مخاطرات مراجعین است و روانشناس در غیر ضرورت حیطه مشورتی خود ، عموما کاری به کار مسائل دیگر افراد اجتماع ندارد.
✴️ اینجاست که در مشاوره های روانشناسی می بینیم که در بهترین حالت، همه راهنماییها حول رضایت مشتری و حل مشکلات او شکل می گیرد و اساسا #هدف بالاتری در کار نیست.
⚠️ بماند که کم نیستند مواردی که در همین مشاوره ها فرد را از چاله به چاه انداخته باشند و سبب انحطاط یا انحراف وی از مسیر انسانی درست شده باشند.

❓❔ آیا چنین فرایندی در حل مساله می تواند تعیین کننده روابط بین فردی در تمدن نوین اسلامی پیش رو باشد؟

در این رابطه انشالله در آینده نزدیک خواهم نوشت...

 

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

صله رحم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی