بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان

🔹 زنان قدرت زبان دارند، لذا گناه زن درباره‌ی زبان، ۹ برابر مردان حساب می‌شود. این یک اسلحه است. نباید از آن بد استفاده کرد.
🔹 مهم‌ترین عامل به جهنم رفتن زنان، زبان آنها است، نه بی‌حجابی آنها. مهم‌ترین عامل به جهنم رفتن مردان، چشم‌شان و بدبختی‌های دیگر است. بالاخره هر کسی نقطه‌ضعفی دارد و البته ضعف مردان بیشتر است.
🔹 ما در مدرسه‌ای که داریم، دوستان گفتند «از کدام خانواده‌ها دانش‌آموز بپذیریم؟»، گفتم «شما را به خدا به حجاب، نماز و خیلی از این حرف‌هایشان نگاه نکنید. ببینید مادر، اهل کنترل زبان نزد کودکان هست یا نه؛ اگر هم بی‌حجاب بود بپذیرید. با هم کنار می‌آییم».
 

  • سارا طالبی

⬅️ اگر کودکتان رفتارهایی انجام می دهد که فکر می کنید برخاسته از تمایل به جلب‌توجه است، چه کار باید بکنید؟ 

🚼 یکی از راهکارهای حذف رفتارهای جلب توجه کودکان، نادیده گرفتن رفتارهای آنهاست.

⬅️ کودکان اغلب مرتکب رفتارهایی می‌شوند که توجهات زیادی را جلب می‌کند. اگر شما به کلمات بدی که به‌کار می‌برد، توجه کنید یا واکنش مثبت بدهید مثلا بخندید یا واکنشهای منفی افراطی نشان بدهید، تقریبا تضمین کرده‌اید که باز هم آن کلمه را تکرار کند.

⬅️ بی‌توجهی می‌تواند به‌عنوان اولین قدم برخورد، مقابله‌ خوبی باشد؛ به‌خصوص برای بچه‌های کم‌سال‌تر. اگر فحش تکرار شد، در عین اینکه توجه خاصی نشان نمی‌دهید، برایش توضیح دهید که این کلمه‌ خوبی نیست و دیگر نباید آن را تکرار کند.
 

  • سارا طالبی

چرا در قرآن نام حضرت مریم صریحا آمده است اما نام حضرت زهرا(س) به عنوان دختر پیامبر خاتم نیامده است؟

پاسخ آیت الله سیدرضی شیرازی: شکل سوال غلط است. چرا غلط است؟ اولا اینکه قرآن، حضرت فاطمه را با لقب شان معرفی کرده است. خدا ایشان را در قرآن "کوثر" نامیده که معنای بسیار عمیقی دارد. کوثر معرفی در بالاترین حد مدح است. بروید تفسیر این سوره بخوانید تا معنای بلندش را بدانید.

بعد هم اینکه مگر اثبات حقانیت یک موضوع با آمدن اسم ها در قرآن مشخص می شود؟ اولا و منطقا موضوع و مسمی است که باید در کتاب خدا مطرح شده باشد. که مکرر موضوع و مقام و توصیف حضرت زهرا در آیات مختلف آمده است. مثل آیه تطهیر، آیه مباهله، سوره قدر، کوثرو خیلی آیه داریم. نکته دیگر اینکه صرف آمدن نام اشخاص در قرآن، نشانه فضیلت آنان نیست؛ زیرا در قرآن کریم، نام افراد ستمکار و مشرک هم زیاد آمده است.
 

  • سارا طالبی

❤️نحوه ی صدا کردن همسر

♦️حضرت امیر وقتی میخواستند حضرت زهرا «س» را صدا کنند میفرمودند:
نفسی لک الفدا (جان علی به فدایت)
حبیبتی زهرا، بنت رسول الله،زهرا جان
و
♦️جوابی که از حضرت زهرا«ع» میشنیدند:
روحی لک الفدا(روحم به فدایت علی)
 ابوتراب، ابالحسن، علی جان

♦️زیبا صداکردن زن و مرد ، بهترین شیوه برای ابراز محبت است و نوعی شخصیت دادن به طرف مقابل است.

❤️پیامبراکرم«ص» فرمودند:

♦️سه چیز است که محبت شخص را درباره دیگری خالص میکند.
♦️یکی از آنها این است که طرف مقابل را به اسمی صدا بزند که وی میپسندد.

📚کافی,ج۲،ص۶۴۳

 

  • سارا طالبی

 

 

توصیه اخیر رهبرانقلاب به زوج‌های جوان: شکر نعمت همسر خوب، رعایت اخلاق اسلامی در خانواده است.

 

  • سارا طالبی

عوامل تحکیم خانواده

💠 مردان جذب فضای با نشاط خانواده می‌شوند

⭐️ اگر هر یک از زن و مرد وضعیت و موجودی فعلی خویش را بپذیرند و شاکر نعمات و داشته‌ی خویش گردند دست آویزی برای تزلزل فضای خانواده ندارند. اگر نعمات در چشم آنان تکراری و خسته کننده نباشد و بدانند لحظه‌ای که در آن زندگی می‌کنند غیر قابل تکرار است لذت آن را خواهند برد...

💠 ویژگی همسران موفق

⭐️گاهی تغییر و نشاط با امور جزیی و ظاهری میسّر می‌گردد به همین خاطر گفته می‌شود که همسران موفق کسانی هستند که بیشترین هزینه را صرف لباسی می‌کنند که درخانه می‌پوشند نه لباسی که در مهمانی‌ها می‌پوشند...

📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
 
⬅️ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://bit.ly/2M246Iw

  • سارا طالبی

بدرالسادات طباطبایی، دختر علامه طباطبایی:

🔸پدر و مادرم علاقه زیادی به هم داشتند و در همه لحظات زندگی در کنار یکدیگر بودند، پدر نیز علاقه و اردات زیادی به مادر داشتند به‌طوری که هیچ وقت حتی یک‌بار نیز ایشان را با اسم کوچک خطاب نکردند و می‌گفتند من اگر به جایی رسیده‌ام از زحمات و همراهی همسرم بوده‌ است.

🔸علامه رفتارشان در خانه یک الگوست، من به یاد ندارم که ایشان حتی یک بار نیز در خانه با خشم و غضب و عصبانیتی برخورد کرده باشد.

 🔸علامه همیشه ساعت‌های خاصی را برای خانواده می‌گذاشتند و حتی در ساخت کاردستی‌های‌هایمان نیز به ما کمک می‌کردند.

🔸سفارش و تأکید همیشگی پدر بر این بود که همیشه به یاد خدا باشید و او را در همه حال ناظر ببینید به یاد دارم زمانی که سن کمی داشتم یک بار از پدر پرسیدم اگر من کفشم را به امید خدا وسط حرم بگذارم و بروم کفشم همان‌جا می‌ماند، پدر گفتند اگر مطمئن باشی که خداوند مراقب آن‌هاست حتما کفش‌هایت سرجایش خواهد بود، پدر این چنین توکل و ایمان به خداوند را به من که کودکی کم سن بودم یاد می‌داد.

 

  • سارا طالبی

رمانی جذاب و زیبا درباره دختری معصوم و پاکدامن

#سامانچی_قیزی 📚
نوشته ی🖊: #اسماعیل_یوردشاهیان
نشر: #فروزان_روز
 

سامانچی قیزی

 

معرفی:
زیاد می شنوی که مسیحیت الان چقدر دین خودش را خوب جلوه می دهد.
این رمان زیبا و جذاب برایت می گوید که چگونه سارا دختری دلربا و محبوب را مردان مسیحی به بند می کشند، شلاق می زنند و… مردمانی که سارا را دوست دارند چگونه او را می کشند.

✂️بریده کتاب📖:
تو پاک و بی گناهی اما مقدر شده بود که مجازات شوی. خداوند و مسیح از گناهان ما بگذرد.
نخست سارا را مجبور کردند که روی خاکریز مقابل صلیب به زانو بنشیند. آنگاه سرش را به صلیب تکیه دادند و دستانش را بر صلیب بستند و شروع به نواختن شلاق بر پشت و شانه های او نمودند. ناگهان یکی از ضربات شلاق به پشت گردنش خورد و ضربه ی دیگر از پشت دور قفسه ی سینه اش با شدت تمام پیچید و پوست پهلو و پشتش را کند و او را از خود ربود و بی هوشش کرد.


💠namaktab.ir
🔶namaktab.blog.ir
🔷 @namaktab_ir

  • سارا طالبی

بیانات رهبری در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته‌ی حوزوی و دانشگاهی

 

گفتمان غربی در مورد زن اجزاء گوناگونی دارد، لکن دو جزء در آن برجسته است: یکی مردواره کردن زن، یعنی زن را متشبّه به مرد قرار دادن، این یک بخش مهمّ از این گفتمان است
یعنی به دنبال این بودند که مشاغل گوناگونی که با ساخت جسمی و عصبی و فکری مرد سازگارتر است را بکشانند به سمت بانوان و زنان، و این را یک افتخار برای زن و یک امتیاز برای زن قرار بدهند. ما در مقابل این دچار انفعال شدیم، یعنی دوْر خوردیم؛ ما هم نادانسته، ناخواسته، این گفتمان را قبول کردیم. میبینید ما الان افتخار میکنیم که فلان تعداد زن، در فلان بخشهای اجرایی کشور داریم. اشتباه نشود، از اینکه این بانوان در این مناصب اجرایی باشند من هیچ مشکلی ندارم؛ یعنی منع نمیکنم، نفی نمیکنم، ایرادی هم برایش قائل نیستم -فرض کنید وزیر بهداشت ما یک خانم بود، یا معاونین رئیس‌جمهور مثلاً یا بخشهای مختلف در بینشان بانوان هستند، این از نظر من اشکالی ندارد- آنچه اشکال دارد، افتخار به این است؛ که ما به رخ دنیا بکشیم که ببینید، ما در بخشهای اجرایی اینقدر زن داریم! این همان دوْر خوردن است، این همان منفعل شدن است؛ این افتخاری ندارد.

خیلی خب، یک خانمی است، ارزشهایی داشته، تواناییهایی پیدا کرده، مناسبِ این مقام شده؛ خیلی خب، بگذارند، خلاف قانون هم که نبوده؛ امّا اینکه ما به این افتخار بکنیم که ببینید، ما این تعداد خانمِ مسئولِ در بخشهای اجرایی داریم، این غلط است. اگر ما افتخار کنیم که این تعداد خانم روشنفکر، خانم تحصیلکرده داریم، این خوب است، این جا دارد؛ اگر بگوییم این مقدار خانم نویسنده، خانم فعّال فرهنگی یا فعّال سیاسی داریم، اشکالی ندارد؛ اگر بگوییم این مقدار خانم شهادت‌طلب و مجاهده‌کار در میدانهای گوناگون داریم، این خوب است؛ اگر بگوییم این مقدار خانمی که در عرصه‌های سیاسىِ انقلابی فعّالند -گوینده‌اند، نویسنده‌اند- داریم، این خوب است؛ افتخار به اینها خوب است؛ امّا افتخار به اینکه ما این تعداد وزیر زن، این تعداد نماینده‌ی زن، این تعداد معاونِ بخشهای مختلفِ زن، این تعداد رئیس مؤسّساتِ تجاری زن داریم، افتخار به این غلط است؛ این انفعال در مقابل آنها است. مگر بنا بوده ما کارهای مردانه را به زنها بدهیم؟ نه، جایگاه زن و هویّت و شخصیّت زن، در جنس خود زن یک هویّت بسیار بالا و با کرامتی است، از بعضی جهات از مردها بالاتر است.

در مجموع هم که نگاه کنیم، زن و مرد فرقی ندارند؛ از لحاظ خلقت، از لحاظ خصوصیّاتِ کیان طبیعیشان که خدای متعال خلق کرده، یک امتیازاتی جانب زنانه دارد، یک امتیازاتی جانب مردانه دارد؛ خدای متعال یک مقدار خصوصیّاتی را به این جنس داده، یک مقدار خصوصیّاتی را به آن جنس داده؛ یک برجستگیها و ارزشهایی این دارد، یک برجستگیها و ارزشهایی آن دارد؛ لذا است که با همدیگر از لحاظ آنچه که مربوط به انسانیّت است هیچ فرقی ندارند، هیچ تفاوتی ندارند؛ در آن چیزهایی که خدای متعال برای انسان قرار میدهد -از لحاظ حقوق انسانی، از لحاظ حقوق اجتماعی، از لحاظ ارزشهای معنوی و سیر تکامل معنوی- هیچ فرقی ندارند؛ یعنی یک مردی مثل علىّ‌بن‌ابی‌طالب میشود، یک زنی مثل فاطمه‌ی زهرا میشود؛ یک مردی مثل عیسی میشود، یک زنی مثل مریم میشود؛ تفاوتی ندارند با همدیگر.

پس این نگاهْ درست است که ما زن را در جنسیّت خودش -همان‌جور که هست، زن واقعی، مؤنّث واقعی- بشناسیم، و ببینیم چه ارزشهایی میتواند این فرد متعلّق به این جنس را یا این جامعه‌ی این جنسیّت را رشد بدهد و تعالی ببخشد؛ این نگاه، نگاه درست است. ما نباید در مقابل نگاه غرب دچار این انفعال میشدیم که متأسّفانه شدیم.


@banooyeab

  • سارا طالبی

حاج اسماعیل دولابی

... امیدوارم نور فاطمه زهرا سلام الله همه شما را غرق کند. هر وقت یادش می‌کنید #نور او با شماست. از آن نور می گیرید.

نور، علم است، چراغ است. اگر چراغ را خاموش کنند با این که چشم داریم جایی را نمی‌بینیم. چشم تنها برای دیدن کافی نیست. نور هم لازم است. لذا نور فاطمه برای شما خیلی خوب است.

وقتی به آن خانم توجه کردی آن نور به مجلس شما می‌تابد. آن وقت می‌بینید؛ عرایضی را که می‌خواهم بکنم می‌بینید. من با لبم حرف می زنم و شما با دلت می‌بینی. چون نور فاطمه زهرا💚 خیلی #صفا دارد اگر ذکری از جمالش بشود،😍 یکمرتبه می‌بینی که خورشیدی پیدا شد که تمام ظاهر و باطن و درون و بیرون را روشن کرد.

نور، آدم را زیبا می‌کند. « وَمَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ - و خدا به هر کس نورى نداده باشد او را هیچ نورى نخواهد بود / النّور، 40»؛ وقتی نور نبود، چیزی نداریم. این نور، یعنی نور فاطمه، نور محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین). اینها همه نور خدا هستند؛ « اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ » نور همین است.

محمد و آل محمد صلی الله علیه واله و سلم مال آسمان‌ها و زمینند و همه نور هستند. وقتی یادشان می‌کنیم آن خورشید، خودش را نشان می‌دهد و ما هم نور می‌گیریم و جزو نور آنها می‌شویم. وقتی چراغ روشن شد خیلی زیبا می‌شود. همه چیز را در قلب خود و با جان خود نگاه می‌کنی. هر چه حسن و زیبایی است آشکار می‌شود. آن نور، عیب‌ها را هم کنار می‌زند. اصلا نور، ظلمتی باقی نمی‌گذارد.

ان شاء الله روز قیامت آن قدر به فاطمه زهرا💚 (علیها السلام) علاقه‌مند هستیم که هر وقت آنها را گم کردیم، خودشان می‌آیند ما را در بغل می‌گیرند و می‌گویند ما را ندیدی؟! از بس ما را دوست دارند.

ان شاء الله الان هم همین طور علاقه‌مند باشیم و قلب ما مال اینها باشد. چراغش را اینها روشن کنند. در سر دلت چراغی روشن می‌شود که مال محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم) است. مال فاطمه زهرا (علیهاالسلام) است و در سرّ شما مخفی است، نورش هم مخفی است. همان طور که قبرش مخفی است، نورش در من و شما مخفی است. از بس لطیف است. آن قدر لطیف است که نمی‌توانم سرم را پایین کنم و نگاهش کنم.

ان شاء الله این عرایض را دل‌تان با آن نور تطبیق کند، « یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشَاءُ – خداوند هر آن که بخواهد (طالب باشد) را به نورش هدایت می‌کند / النّور، 35»؛ هر که دوست داشته باشد، خداوند از آن نور به او عطا می‌کند. « مَنْ یَشَاءُ » یعنی هر کس بخواهد، نه این که هرکس را خدا بخواهد. خیلی قشنگ بخواه! از همسر و پدر و مادر و از همه بهتر بخواه! آن وقت حق اینها ادا خواهد شد.


یادآوری
حاجی
 حاجی با تو هستم. به #خدا حیفه به خاطر #گناه رفاقتتو با این خانواده ( #اهل_بیت ) به هم بزنی

  • سارا طالبی